Ekipy budowlane kończą prace na ul. Przyjaźni, gdzie przez ostatnie miesiące wykonywana była nowa mijanka dla tramwajów. Oznacza to powrót komunikacji szynowej w ten rejon Wrocławia.
Budowa nowej infrastruktury torowej na ul. Przyjaźni rozpoczęła się
w połowie lipca tego roku. MPK Wrocław zleciło budowę całkowicie nowej infrastruktury, jaką jest mijanka dla tramwajów. Dodatkowo, na przystanku "Sąsiedzka", został zamontowany system sterowania i ogrzewania rozjazdów tramwajowych.
Koniec autobusów zastępczych, na Klecinę wracają tramwajeUrząd Miejski Wrocławia poinformował, że MPK kończy pracę w obrębie przystanku "Przyjaźni". Nowe torowisko o długości 65 metrów wraz dwoma zwrotnicami powstało kosztem blisko 5 mln złotych. Dzięki temu ma zwiększyć się przepustowość tej trasy, bo wagony nie będą musiały czekać przy al. Karkonoskiej i na pętli aż nadjecie ten z przeciwnego kierunku.
Fot. Daniel Siwak | Do tej pory tramwaje mogły się wyminąć albo na pętli, albo przy ul. Karkonoskiej
Zakończenie prac oznacza, że na swoje trasy wracają tramwaje. Linia 6 ponownie pojedzie z pętli Kromera do pętli Krzyki. Natomiast linie 7 i 17 znów będą dojeżdżać do pętli Klecina. W związku z tym zniknie zastępcza linia 717, która kursowała co 7,5 minuty ulicami Krzycką i Przyjaźni.
Przygotowania do przedłużenia trasy do pętli Kupiecka Wiadomo, że budowa mijanki na ul. Przyjaźni to nie jedyna inwestycja, jaka w tym rejonie Wrocławia jest realizowana. Chodzi o zapowiadane przedłużenie obecnej trasy tramwajowej w rejon skrzyżowania ulic Karmelkowej i Kupieckiej. Przedmiotem analizy są dwa warianty: planistyczny i społeczny, które mają swoich zwolenników, jak i przeciwników.
Niedawno zakończono konsultacje, z których za kilka tygodni powstanie raport. Wówczas władze miasta podejmą decyzję, który wariant ostatecznie wybrać. Dolnośląska Pracownia Projektowa, z którą miasto podpisało umowę, będzie miała dwa lata – najpóźniej do 4 kwietnia 2027 na wykonanie koncepcji, projektu budowlanego i wykonawczego oraz uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych.
Materiały Urzędu Miejskiego Wrocławia | Warianty nowej trasy trasy na Klecinie
Spółka Wrocławskie Inwestycje, która pełni tutaj rolę inwestora szacuje, że budowa nowej trasy może potrwać około 1,5 roku. Mieszkańcy będą mogli nią podróżować pod koniec 2028 roku.